El 12 de novembre vam practicar dos esports alternatius:
El
datchball i el colpbol.
Colpbol |
Matchball |
Els esports alternatius es troben
en el bloc 5 : Jocs i activitats esportives en concret en el curs de 5t de
primària. La raó per la qual pertany a aquest bloc es pels continguts que ens
presenta:
·
Participació en activitats esportives d’oposició
(p. ex., esports de lluita, tenis, bàdminton i escacs individuals), de
cooperació (p. ex., patinatge per parelles, relleus d’atletisme) i de cooperació-oposició
o col·lectives (p. ex., voleibol, tenis dobles, frontó per parelles, bàsquet,
futbol, handbol o colpbol), amb especial referència a la modalitat autòctona de
pilota valenciana.
·
Adequació de la posició pròpia, les direccions i
trajectòries dels companys i companyes, dels adversaris i, si és el cas, del
mòbil, en activitats esportives.
·
Planificació, organització i gestió de projectes
individuals o col·lectius.
Si ens centrem en els jocs que
hem realitzat, tenint en compte la situació en la que ens trobem podem dir lo
següents dels dos jocs:
En el primer joc que vam
realitzar, el qual va ser el datchball, una de les mesures que vam realitzar va
ser formar més equips amb un numero de persones reduïdes. L’altra mesura que
vam realitzar i és obligatori realitzar sempre que entres a qualsevol lloc, la
qual va ser desinfectar-nos les mans. Per l’altra part en el colpbol vam
dividir tres zones on ens col·locaríem en diferents zones. L’únic problema que
vaig observar es que el colpbol necessita un cert contacte amb la resta de
persones, per la qual cosa la distancia de seguretat en mols casos no es
mantenia.
L’esport alternatiu que crec que es podria
treballar a Primària seria el següent: Ultimate
Frisbee.
El
Ultimate frisbee és un esport de no-contacte. En aquest esport hi ha 2 equips,
compostos per 7 jugadors. El camp on practiquen o competeixen és un camp de
futbol amb la diferencia que és més estret. Cada equip té una zona que
defendre, la qual és la zona d’anotació. El material necessari per a practicar
aquest esport és el ”frisbee”. Les regles bàsiques per a realitzar aquest joc
son les següents:
- No es pot córrer amb el frisbee a la mà.
- Tens 10 segons per a llançar el frisbee.
- Cada punt comença des de la línia de
gol. Fins que no es llançe el fribee cap jugador por eixir de la seua zona.
- Quan es fa punt, l’equip atacant es
queda dins de la zona on ha fet punt i es canviarà la direcció d’atac.
- Si el frisbee ix fora es farà canvi de
possessió. Té igual qui forà l’últim en tocar el frisbee.
Aquest
joc és interesant practicar-lo a l’aula, ja que es pot treballar l’estratègia i
la col·locació dels companys, la comunicació entre ells.
Hola Pablo, me parece una buena reflexión sobre todos los aspectos positivos que comentas de los deportes alternativos, las imagenes que nos ofreces y la vinculación de estos con el currículum es interesante mostrarla para que podamos darnos cuenta que muchas veces no los tenemos en cuenta pero están ahí y son muy efectivos y productivos. Además, la redacción vuelve a ser buena, clara y sin faltas de ortografía.
ResponEliminaNo obstante, algo que pienso que no está bien es desprestigiar un poco los deportes tradicionales en el aula con el fin de alabar los deportes alternativos. Es cierto que estos últimos son más inclusivos y productivos de cara a la educación, pero los deportes tradicionales tienen muchísimas formas de trabajarlos para que también promuevan una barbaridad de valores. Pese a ello creo que son opiniones diferentes y por supuesto respeto la tuya. Por otro lado, creo que en cuanto a diseño podría haber estado mejor esta vez el hecho de que todo el texto estuviera con la misma letra y fuera más uniforme. Tu nota de esta entrada pienso que es un 8,5.
Buenas Pablo,
ResponEliminaEn primer lugar, vuelve a ser una lastima que tengas fallos a la hora de plantear los deportes ya que en el pie de foto del Datchball, pones Matchball. Además, se puede ver alguna falta de ortografía aunque no hay excesivas. También creo que podrías haber unificado la tipografía ya que da mala sensación al lector.
En segundo lugar, me gusta que hayas hecho referencia al currículum para ver que está reflejado y que nos puede servir de ayuda. Estoy de acuerdo en que estos deportes son muy interesantes ya que después de vivenciarlos se observa como se disminuyen las diferencias entre aquel alumnado más hábil y menos hábil que suele estar ligado a la gente que extraescolarmente práctica ya algún deporte similar táctica o técnicamente a aquellos más populares. ¡Me parecen una gran oportunidad para integrar a todo el alumnado!
Por último, creo que hay que educar en los deportes tradicionales y no atacarlos ya que inevitablemente son muy atractivos para nuestro alumnado. Por todo esto creo que mereces un 8.
Hola Pablo,
ResponEliminaEn aquesta entrada crec que expliques molt bé els profits dels esports alternatius i també presentes bé la informació sobre el bloc de continguts on es troben i la seua classificació. El exemple, més enllà de la diferent tipografia, és correcte i està bé documentat i explicat pas a pas.
Com a xicotet apunt personal: encara que hi ha jocs (tradicionals o no) on hi ha un guanyador, el nostre deure és allunyar-nos de la concepció individualista de guanyador-perdedor i fomentar que la meta principal és gaudir.
8/10
¡Hola Pablo, una entrada molt completa! En primer lloc, considere molt interesant la reflexió que fas sobre la diferència entre els jocs tradicionals i els esports alternatius. Coincidisc en la idea de que en l'actualitat ens interesa formar alumnes amb valors i açò es pot dur a terme mitjaçant els esports alternatius. Així mateix, considere molt oportú contextualitzar aquests esports en relació amb el currícul. A més, les adaptacions com a conseqüència de la Covid-19 adoptades són molt correctes i interesants per a tenir en compte amb l'alumnat. Per últim, l'Ultimate Frisbee m'ha paregut un esport molt complet i divertit. La meua puntuació és un 8,5.
ResponElimina