Passa al contingut principal

Esports Alternatius "Covianos"

 


Esports Alternatius

El 12 de novembre vam practicar dos esports alternatius: 

El datchball i el colpbol.

Colpbol

Matchball
                










Una vegada viscuda la experiència dels esports alternatius, puc dir que aquests jocs son molt més didàctics que els esports tradicionals. Les raons per les quals em semblen més didàctics aquests jocs alternatius que els tradicionals son per les següents raons: Els jocs alternatius des de la meua opinió son capaços de ensenyar coses importants per a viure en societat com per exemple el respecte pels demés. Aquesta raó actualment no la puc observar en els esports tradicionals, ja que el que veig en aquests, l’únic que predomina és ser el millor, cosa que considere innecessari per als xiquets, ja que el que necessiten estos és saber treballar amb equip i sempre respectant als demés companys. Un altra raó per la qual considere que és més didàctic els esports alternatius que els esports tradicionals és per que són esports diferents per a tothom, fent que tots els alumnes es troben en una situació inicial. A la vegada estos esports resulten molt més lúdics per als xiquets, ja que al introduir un nou esport que no coneixien els resulta molt més entretingut i seu passen millor, ja que van descobrint poc a poc com funciona el nou esport.

Els esports alternatius es troben en el bloc 5 : Jocs i activitats esportives en concret en el curs de 5t de primària. La raó per la qual pertany a aquest bloc es pels continguts que ens presenta:

·         Participació en activitats esportives d’oposició (p. ex., esports de lluita, tenis, bàdminton i escacs individuals), de cooperació (p. ex., patinatge per parelles, relleus d’atletisme) i de cooperació-oposició o col·lectives (p. ex., voleibol, tenis dobles, frontó per parelles, bàsquet, futbol, handbol o colpbol), amb especial referència a la modalitat autòctona de pilota valenciana.

·         Adequació de la posició pròpia, les direccions i trajectòries dels companys i companyes, dels adversaris i, si és el cas, del mòbil, en activitats esportives.

·         Planificació, organització i gestió de projectes individuals o col·lectius.

 

Si ens centrem en els jocs que hem realitzat, tenint en compte la situació en la que ens trobem podem dir lo següents dels dos jocs:

En el primer joc que vam realitzar, el qual va ser el datchball, una de les mesures que vam realitzar va ser formar més equips amb un numero de persones reduïdes. L’altra mesura que vam realitzar i és obligatori realitzar sempre que entres a qualsevol lloc, la qual va ser desinfectar-nos les mans. Per l’altra part en el colpbol vam dividir tres zones on ens col·locaríem en diferents zones. L’únic problema que vaig observar es que el colpbol necessita un cert contacte amb la resta de persones, per la qual cosa la distancia de seguretat en mols casos no es mantenia.

 

L’esport alternatiu que crec que es podria treballar a Primària seria el següent: Ultimate Frisbee.

El Ultimate frisbee és un esport de no-contacte. En aquest esport hi ha 2 equips, compostos per 7 jugadors. El camp on practiquen o competeixen és un camp de futbol amb la diferencia que és més estret. Cada equip té una zona que defendre, la qual és la zona d’anotació. El material necessari per a practicar aquest esport és el ”frisbee”. Les regles bàsiques per a realitzar aquest joc son les següents:

  •          No es pot córrer amb el frisbee a la mà.
  •          Tens 10 segons per a llançar el frisbee.
  •          Cada punt comença des de la línia de gol. Fins que no es llançe el fribee cap jugador por eixir de la seua zona.
  •         Quan es fa punt, l’equip atacant es queda dins de la zona on ha fet punt i es canviarà la direcció d’atac.
  •       Si el frisbee ix fora es farà canvi de possessió. Té igual qui forà l’últim en tocar el frisbee.

Aquest joc és interesant practicar-lo a l’aula, ja que es pot treballar l’estratègia i la col·locació dels companys, la comunicació entre ells.

Comentaris

  1. Hola Pablo, me parece una buena reflexión sobre todos los aspectos positivos que comentas de los deportes alternativos, las imagenes que nos ofreces y la vinculación de estos con el currículum es interesante mostrarla para que podamos darnos cuenta que muchas veces no los tenemos en cuenta pero están ahí y son muy efectivos y productivos. Además, la redacción vuelve a ser buena, clara y sin faltas de ortografía.

    No obstante, algo que pienso que no está bien es desprestigiar un poco los deportes tradicionales en el aula con el fin de alabar los deportes alternativos. Es cierto que estos últimos son más inclusivos y productivos de cara a la educación, pero los deportes tradicionales tienen muchísimas formas de trabajarlos para que también promuevan una barbaridad de valores. Pese a ello creo que son opiniones diferentes y por supuesto respeto la tuya. Por otro lado, creo que en cuanto a diseño podría haber estado mejor esta vez el hecho de que todo el texto estuviera con la misma letra y fuera más uniforme. Tu nota de esta entrada pienso que es un 8,5.

    ResponElimina
  2. Buenas Pablo,

    En primer lugar, vuelve a ser una lastima que tengas fallos a la hora de plantear los deportes ya que en el pie de foto del Datchball, pones Matchball. Además, se puede ver alguna falta de ortografía aunque no hay excesivas. También creo que podrías haber unificado la tipografía ya que da mala sensación al lector.

    En segundo lugar, me gusta que hayas hecho referencia al currículum para ver que está reflejado y que nos puede servir de ayuda. Estoy de acuerdo en que estos deportes son muy interesantes ya que después de vivenciarlos se observa como se disminuyen las diferencias entre aquel alumnado más hábil y menos hábil que suele estar ligado a la gente que extraescolarmente práctica ya algún deporte similar táctica o técnicamente a aquellos más populares. ¡Me parecen una gran oportunidad para integrar a todo el alumnado!

    Por último, creo que hay que educar en los deportes tradicionales y no atacarlos ya que inevitablemente son muy atractivos para nuestro alumnado. Por todo esto creo que mereces un 8.

    ResponElimina
  3. Hola Pablo,

    En aquesta entrada crec que expliques molt bé els profits dels esports alternatius i també presentes bé la informació sobre el bloc de continguts on es troben i la seua classificació. El exemple, més enllà de la diferent tipografia, és correcte i està bé documentat i explicat pas a pas.

    Com a xicotet apunt personal: encara que hi ha jocs (tradicionals o no) on hi ha un guanyador, el nostre deure és allunyar-nos de la concepció individualista de guanyador-perdedor i fomentar que la meta principal és gaudir.

    8/10

    ResponElimina
  4. ¡Hola Pablo, una entrada molt completa! En primer lloc, considere molt interesant la reflexió que fas sobre la diferència entre els jocs tradicionals i els esports alternatius. Coincidisc en la idea de que en l'actualitat ens interesa formar alumnes amb valors i açò es pot dur a terme mitjaçant els esports alternatius. Així mateix, considere molt oportú contextualitzar aquests esports en relació amb el currícul. A més, les adaptacions com a conseqüència de la Covid-19 adoptades són molt correctes i interesants per a tenir en compte amb l'alumnat. Per últim, l'Ultimate Frisbee m'ha paregut un esport molt complet i divertit. La meua puntuació és un 8,5.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

El meu esport alternatiu

En el meu cas no he escollit un esport alternatiu, ja que l’esport que he triat ha sigut la pilota valenciana. Les raons per les quals he escollit la pilota valenciana han sigut les següents: La pilota valenciana és una de les senyes d’identitat de tots els valencians, ja que dins de la Comunitat Valenciana és un esport que es practica des de fa segles dins del nostre territori ja sigui en diferents variants com raspall, escala i corda, etc. Treballar la pilota valenciana en l’aula és molt important, ja que podem treballar la comunicació entre les persones que componen l’equip. També treballem habilitats bàsiques i més específiques de la pilota valenciana com pot ser per exemple alçar la pilota del sòl en el raspall. En aquest joc també podem treballar el respecte pels rivals i pel joc, ja que com sabem, la pilota valenciana és coneguda com un esport de cavallers, es a dir, quan un jugador tocava dos vegades la pilota, ell mateixa deia que l’havia tocada dos vegades, per a donar-

Trinquet upv

  El passat 29 de octubre, el grup blanc va poder assistir al trinquet que té la Politècnica. El trinquet em va semblar molt bonic ja que es un lloc, el qual em transmetia una espècie de tranquil·litat. La primera impressió que vaig tindre quan vaig entrar va ser que era un lloc que pareixia més gran que quan ho veia des de la tele. Per a mi el trinquet no em sembla ninguna novetat, ja que com vaig dir en la activitat 2, en el meu poble, Rafelcofer, tenim un trinquet, encara que no s’utilitza, no se me fa estrany que hi hagen per diferents parts, ja que al poble del costat, el qual es Bellreguard, tenen un dels trinquets més visitats de tota la Safor. Si ens centrem en la sessió, per a mi va ser avorrida, pel simple fet que jo no podia jugar, degut a una operació on tenia que estar en repòs durant 2 setmanes. Quan dic que va ser avorrida es deu a que jo veia a tots els meus companys jugant a la pilota, mentre jo estava fent sopa de lletres sobre pilota. El que m’haguera agradat fer h

Avaluació

En aquesta assignatura la podem diferenciar en dos apartats la teòrica y la pràctica. A nivell teòric ha sigut per a mi una assignatura molt pobra, ja que des de el meu punt de vista no hem res teòric que haja sigut interessant per a la nostra formació. No obstant això, supose que és degut a la situació actual que estem vivint, on han tingut que dividir els grups i reduir el temari. Si ens centrem en la pràctica podem veure que la pràctica ha sigut molt entretinguda i lúdica, ja que hem pogut practicar la pilota valenciana, l’esgrima, rugby, entre altres més coses.   Els mestres han estat bé, ja que ens han intentat fer les classes més entretingudes, no obstant això considere que deurien de haver fet una sessió tutoritzada per a dir-nos com hem de realitzar el treball de la UD de manera correcta, ja que tenim tantes assignatures i cadascuna ens diu una cosa diferent.   Els treball amb els companys durant les classes pràctiques com el treball per grups de treball ha sigut agrada