Després del viscut i a partir dels
dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base
teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en
el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i
autoavaluació"
"Els
jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels
esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez. |
1. Després
del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una
xicoteta reflexió de 6-8 línies.
"Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports
d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos
equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la
pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre
entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada,
sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i
grupal.
En
aquesta text la idea principal i la qual cal destacar és la quan els autors consideren
que la coordinació entre els integrants de l’equip es necessària per a realitzar
el punt. Estic molt a favor d’aquesta idea, ja que en un equip, per molt bo que
siga, si no hi ha coordinació entre aquests és molt complicat que puguen fer un
punt, gol o qualsevol altra cosa, no obstant això, si un equip està ben
coordinat i té una bona comunicació és molt més senzill que aconseguisquen fer
un punt.
2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin
destacaries?, explica-ho i justifica-ho.
"La
proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat
i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps
de pràctica real com la intensitat de treball."
El joc que podem destacar es el de
rugby, quan teníem que anar passant-nos la pilota entre tots i cada vegada anàvem
ficant noves idees sobre el rugby com per exemple com agafar correctament la
pilota a l’aire, com passar-la i cap a on. La raó per la qual he escollit aquest
joc és per que considere que poc a poc pots anar incloent als alumnes al esport
que vas a practicar, ja que tots parteixen d’un mateix nivell.
"Les
activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a
través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos
Velázquez Callado |
3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a
cooperatiu tenint en compte la promoció
de la participació.
El joc que
vam realitzar en un dels grups de Basket, on teníem que tirar a canastra. En
aquest joc teníem una zona delimitada on no podíem entrar per a llançar la
pilota. La modificació que faria seria que tothom tinguera que tocar almenys
una o dues vegades la pilota per a poder llançar a la canastra.
4. Escriu
3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular
el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la
pròpia activitat.
·
Introduir
més material com per exemple si estem fent una activitat en la qual fem us de
la pilota introduir-ne més per a que tothom puga participar.
·
Reduir
la grandària dels grups
·
Introduir
la regla del “tots toquen”
AUTOAVALUACIÓ
|
Puntuació: |
JUSTIFICACIÓ: |
||||
4-5 |
5-6 |
6-7 |
8-9 |
9-10 |
||
Participació en les
sessions. |
|
|
|
|
10 |
|
Qualitat de les 4
respostes de la pràctica vinculada amb la teoria. |
|
|
|
8 |
|
|
Aportació i aprenentatge
en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera,
seqüència, volta a la calma. |
|
|
|
|
9 |
|
Aportació i aprenentatge
en la progressió de l'esport del meu equip. |
|
|
|
|
10 |
|
Satisfacció amb el
treball realitzat. |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
Suma
la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix. |
||||||
NOTA FINAL: 9.3 |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada