Passa al contingut principal

Entrada Cristina

 

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

 

En aquesta text la idea principal i la qual cal destacar és la quan els autors consideren que la coordinació entre els integrants de l’equip es necessària per a realitzar el punt. Estic molt a favor d’aquesta idea, ja que en un equip, per molt bo que siga, si no hi ha coordinació entre aquests és molt complicat que puguen fer un punt, gol o qualsevol altra cosa, no obstant això, si un equip està ben coordinat i té una bona comunicació és molt més senzill que aconseguisquen fer un punt.


2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."

 

El joc que podem destacar es el de rugby, quan teníem que anar passant-nos la pilota entre tots i cada vegada anàvem ficant noves idees sobre el rugby com per exemple com agafar correctament la pilota a l’aire, com passar-la i cap a on. La raó per la qual he escollit aquest joc és per que considere que poc a poc pots anar incloent als alumnes al esport que vas a practicar, ja que tots parteixen d’un mateix nivell.


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado



3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

 



 

El joc que vam realitzar en un dels grups de Basket, on teníem que tirar a canastra. En aquest joc teníem una zona delimitada on no podíem entrar per a llançar la pilota. La modificació que faria seria que tothom tinguera que tocar almenys una o dues vegades la pilota per a poder llançar a la canastra.

4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

 

·         Introduir més material com per exemple si estem fent una activitat en la qual fem us de la pilota introduir-ne més per a que tothom puga participar.

 

·         Reduir la grandària dels grups

 

·         Introduir la regla del “tots toquen”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

10

 He assistit a totes les sessions i he participat en els diferents esports i jocs realitzats 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

8

 

 

 Pot tindre alguna errada, però en general considere que esta bé 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

 

9

 

 Hem realitzat correctament la seqüència, no obstant això hem realitzat alguna errada como per exemple fer l’activitat una mica complexa.

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 

10

 

 Vam fer una progressió correcta 

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

10

 

 


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

9

 

 Pots aprendre molt en el meu bloc, però poden haver coses que no poden resultar-te interessant.

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9.3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El meu esport alternatiu

En el meu cas no he escollit un esport alternatiu, ja que l’esport que he triat ha sigut la pilota valenciana. Les raons per les quals he escollit la pilota valenciana han sigut les següents: La pilota valenciana és una de les senyes d’identitat de tots els valencians, ja que dins de la Comunitat Valenciana és un esport que es practica des de fa segles dins del nostre territori ja sigui en diferents variants com raspall, escala i corda, etc. Treballar la pilota valenciana en l’aula és molt important, ja que podem treballar la comunicació entre les persones que componen l’equip. També treballem habilitats bàsiques i més específiques de la pilota valenciana com pot ser per exemple alçar la pilota del sòl en el raspall. En aquest joc també podem treballar el respecte pels rivals i pel joc, ja que com sabem, la pilota valenciana és coneguda com un esport de cavallers, es a dir, quan un jugador tocava dos vegades la pilota, ell mateixa deia que l’havia tocada dos vegades, per a donar-

Trinquet upv

  El passat 29 de octubre, el grup blanc va poder assistir al trinquet que té la Politècnica. El trinquet em va semblar molt bonic ja que es un lloc, el qual em transmetia una espècie de tranquil·litat. La primera impressió que vaig tindre quan vaig entrar va ser que era un lloc que pareixia més gran que quan ho veia des de la tele. Per a mi el trinquet no em sembla ninguna novetat, ja que com vaig dir en la activitat 2, en el meu poble, Rafelcofer, tenim un trinquet, encara que no s’utilitza, no se me fa estrany que hi hagen per diferents parts, ja que al poble del costat, el qual es Bellreguard, tenen un dels trinquets més visitats de tota la Safor. Si ens centrem en la sessió, per a mi va ser avorrida, pel simple fet que jo no podia jugar, degut a una operació on tenia que estar en repòs durant 2 setmanes. Quan dic que va ser avorrida es deu a que jo veia a tots els meus companys jugant a la pilota, mentre jo estava fent sopa de lletres sobre pilota. El que m’haguera agradat fer h

Avaluació

En aquesta assignatura la podem diferenciar en dos apartats la teòrica y la pràctica. A nivell teòric ha sigut per a mi una assignatura molt pobra, ja que des de el meu punt de vista no hem res teòric que haja sigut interessant per a la nostra formació. No obstant això, supose que és degut a la situació actual que estem vivint, on han tingut que dividir els grups i reduir el temari. Si ens centrem en la pràctica podem veure que la pràctica ha sigut molt entretinguda i lúdica, ja que hem pogut practicar la pilota valenciana, l’esgrima, rugby, entre altres més coses.   Els mestres han estat bé, ja que ens han intentat fer les classes més entretingudes, no obstant això considere que deurien de haver fet una sessió tutoritzada per a dir-nos com hem de realitzar el treball de la UD de manera correcta, ja que tenim tantes assignatures i cadascuna ens diu una cosa diferent.   Els treball amb els companys durant les classes pràctiques com el treball per grups de treball ha sigut agrada