La pràctica que vam realitzar el
dimarts 10 de novembre fou l’esgrima.
La sessió em va agradar
moltíssim, ja que era una sessió pràctica on apreníem conceptes i tècniques
importants de l’esgrima. Aquest esport l’havia vist alguna vegada en la tele quan
a les olimpíades de Londres. No obstant això mai m’havia interessat per a res
ja que no entenia com funcionava aquest esport i no ficava interès per
entendre’l. Una vegada practicat puc dir que és un esport molt entretingut i el
qual ficaria en la meua programació d’EF, ja que consideri que aquest tipus
d’esports (no tan coneguts com el futbol, basquet, etc.) tindria que donar-li
veu, ja que es igual de complicat i interesant que qualsevol altre.
L’esgrima la podem trobar en el
bloc 5 de Educació Física, el qual es el bloc de jocs i activitats esportives.
El curs que millor s’adaptaria seria 5é de primària, ja que si observem els
continguts d’aquest bloc observem que es practica els jocs/esports d’oposició;
la forma d’utilitzar el espai i el tipus de participació dels jugadors;
necessitat d’adequar-se en la posició pròpia, les direccions i trajectòries dels
companys i companyes, adversaris; creació d’estratègies de supervisió.
L’esgrima en l’escola es pot
treballar amb materials de casa, sense la necessitat de fer us de material
professional. Per això, vaig a parlar del material amb el qual poden
construir-se l’espadin. Per a construir-ho tindrem que emprar els següents
materials: Una vara llarga com per exemple de persiana o un tub de PVC fi,
cinta americana, cinta d’embalar una
botella de plàstic i per últim un suro.
1er- Cobrim els extrems de la
vara amb goma espuma i la fixem amb la cinta d’embalar. No obstant això, en un
dels extrems tindrà més cinta ja que servirà per diferenciar el mànec de l’espasa
i la punta.
2on- Tallem la botella de manera
circular. Aquesta part anirà al mànec i la fixarem amb cinta americana. Una
vegada col·locada al mànec la protegirem amb cinta d’embalatge o qualsevol
altra per a protegir-nos en cas que puga tallar la botella.
3er- Ficarem el suro a la punta
de la botella per a protegir en cas de que la nostra vara tinga punta. Aquest
suro li ficarem cinta americana per a que es mantinga.
Per últim parlaré de 3 activitat,
les quals serveixen com una variant a les activitats proposades. Aquestes
activitats aniran dirigides a 5e de primària.
1- Se’ls
donarà un número aleatori als alumnes. Els alumnes se situaran en una zona
limitada on tindran que anar caminant, fins que el mestre diga un número par o
imparell. Els alumnes que tinguen un numero que estigui dins del grup de
números que ha dit el mestre intentarà tocar el muscle de qualsevol persona que
tinga un numero parell. Per a que vagen acostumant-se a tindre un objecte en la
mà els donarem una pilota, la qual tindran que agafar amb la mà dominant. Poc a
poc anirem implantant noves característiques de l’esgrima com pot ser la
postura, els moviments, etc.
2- En
la part principal realitzarem un petit circuit en grups de 4 persones on treballarem
el moviment d’atac, els reflexes i l’estratègia. Ara aprofundirem més les
activitat:
a.
En l’atac: Dos integrants del grup seran els encarregats
de practicar l’atac, mentre que els altres dos seran els arbitres. Els dos primers
es situaran un enfront. Cadascú serà parell o imparell. Quan l’arbitre diga per
exemple el numero parell tindrà que anar darrere de l’altre. Tan el que ataca
com el que defèn té que córrer en la postura que s’utilitza en esgrima i s’ha
explicat anteriorment.
b.
Reflex: Un dels integrants tindrà una bola en cadascuna
de les mans. Dos persones es ficaran un enfront de l’altre amb la postura correcta
per a practicar esgrima i tindran que ser capaços d’agafar la pilota que soltara
la persona que les té.
c.
Estratègia: El mocador, amb la diferencia que tindran
que menejar-se com si estigueren en la pista
en que competeixen.
3- Per
a la tornada a la calma, realitzarem una exercici de relaxació.
Hola Pablo, ha sido muy interesante esta entrada y la forma de hablar tan positiva sobre el esgrima, un deporte que jamás he tratado con él y que solo he visto por la tele también, ha hecho que me entren ganas de vivenciar una sesión así y pueda conocerlo. Es creativo la propuesta que das de sesión y me parece muy original y productivo el recurso que ofreces para crear el material para el aula. Vuelves a añadir alguna foto más y la redacción está muy bien, tu nota es un 9.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaBuenas Pablo,
ResponEliminaEsta entrada me ha gustado mucho, además nosotros no tuvimos la suerte de llevarla a la práctica, todo esto me ha dado un poco de envidia ya que me hubiera gustado y es un deporte que cuando lo he visto por la televisión en las olimpiadas me ha llamado la atención.
Además, considero que la propuesta de sesión que ofreces es muy interesante y espero que te pueda ser útil a la hora de llevarla a la práctica en un futuro.
Por último, creo que la forma de redactarla es clara, yo hubiera añadido alguna foto más por el hecho de que la cantidad de texto no sea tan monótona. Por todo esto considero que mereces un 8,75.
Hola Pablo,
ResponEliminaFins ací crec que és la teua millor entrada, bona estructuració i amb molta informació rellevant sobre l'esgrima que dona vida a la mateixa (bloc de continguts, materials de casa per a practicar-la, sessió). La proposta de sessió és fenomenal, si l'hagueres transformat en una fulla de sessió o hagueres documentat amb alguna font audiovisual ja seria de 10.
9/10
Esta entrada me ha parecido muy interesante ya que la esgrima es un deporte que nunca he practicado. Además, el hecho de contextualizar dicho deporte en base al currículum y a los cursos ha estado muy adecuado. A su vez, me han parecido estupendas las adaptaciones del material ya que, de este modo, el alumnado desarrolla la creatividad y se adapta a las diferentes necesidades. Asimismo, creo que las actividades que propones son muy interesantes y atractivas para el alumnado. En cuanto a la redacción, es atractiva y fluida, y sigue un orden totalmente lógico. ¡Mi puntuación es un 9,5! ¡Sigue así!
ResponElimina