Passa al contingut principal

Esgrima a l'escola

 


La pràctica que vam realitzar el dimarts 10 de novembre fou l’esgrima.

La sessió em va agradar moltíssim, ja que era una sessió pràctica on apreníem conceptes i tècniques importants de l’esgrima. Aquest esport l’havia vist alguna vegada en la tele quan a les olimpíades de Londres. No obstant això mai m’havia interessat per a res ja que no entenia com funcionava aquest esport i no ficava interès per entendre’l. Una vegada practicat puc dir que és un esport molt entretingut i el qual ficaria en la meua programació d’EF, ja que consideri que aquest tipus d’esports (no tan coneguts com el futbol, basquet, etc.) tindria que donar-li veu, ja que es igual de complicat i interesant que qualsevol altre.

L’esgrima la podem trobar en el bloc 5 de Educació Física, el qual es el bloc de jocs i activitats esportives. El curs que millor s’adaptaria seria 5é de primària, ja que si observem els continguts d’aquest bloc observem que es practica els jocs/esports d’oposició; la forma d’utilitzar el espai i el tipus de participació dels jugadors; necessitat d’adequar-se en la posició pròpia, les direccions i trajectòries dels companys i companyes, adversaris; creació d’estratègies de supervisió.

L’esgrima en l’escola es pot treballar amb materials de casa, sense la necessitat de fer us de material professional. Per això, vaig a parlar del material amb el qual poden construir-se l’espadin. Per a construir-ho tindrem que emprar els següents materials: Una vara llarga com per exemple de persiana o un tub de PVC fi, cinta americana, cinta d’embalar  una botella de plàstic i per últim un suro.

1er- Cobrim els extrems de la vara amb goma espuma i la fixem amb la cinta d’embalar. No obstant això, en un dels extrems tindrà més cinta ja que servirà per diferenciar el mànec de l’espasa i la punta.

2on- Tallem la botella de manera circular. Aquesta part anirà al mànec i la fixarem amb cinta americana. Una vegada col·locada al mànec la protegirem amb cinta d’embalatge o qualsevol altra per a protegir-nos en cas que puga tallar la botella.

3er- Ficarem el suro a la punta de la botella per a protegir en cas de que la nostra vara tinga punta. Aquest suro li ficarem cinta americana per a que es mantinga.

 

 

Per últim parlaré de 3 activitat, les quals serveixen com una variant a les activitats proposades. Aquestes activitats aniran dirigides a 5e de primària.

1-      Se’ls donarà un número aleatori als alumnes. Els alumnes se situaran en una zona limitada on tindran que anar caminant, fins que el mestre diga un número par o imparell. Els alumnes que tinguen un numero que estigui dins del grup de números que ha dit el mestre intentarà tocar el muscle de qualsevol persona que tinga un numero parell. Per a que vagen acostumant-se a tindre un objecte en la mà els donarem una pilota, la qual tindran que agafar amb la mà dominant. Poc a poc anirem implantant noves característiques de l’esgrima com pot ser la postura, els moviments, etc.

2-      En la part principal realitzarem un petit circuit en grups de 4 persones on treballarem el moviment d’atac, els reflexes i l’estratègia. Ara aprofundirem més les activitat:

a.       En l’atac: Dos integrants del grup seran els encarregats de practicar l’atac, mentre que els altres dos seran els arbitres. Els dos primers es situaran un enfront. Cadascú serà parell o imparell. Quan l’arbitre diga per exemple el numero parell tindrà que anar darrere de l’altre. Tan el que ataca com el que defèn té que córrer en la postura que s’utilitza en esgrima i s’ha explicat anteriorment.

b.       Reflex: Un dels integrants tindrà una bola en cadascuna de les mans. Dos persones es ficaran un enfront de l’altre amb la postura correcta per a practicar esgrima i tindran que ser capaços d’agafar la pilota que soltara la persona que les té.

c.       Estratègia: El mocador, amb la diferencia que tindran que menejar-se  com si estigueren en la pista en que competeixen.

 

3-      Per a la tornada a la calma, realitzarem una exercici de relaxació.

Comentaris

  1. Hola Pablo, ha sido muy interesante esta entrada y la forma de hablar tan positiva sobre el esgrima, un deporte que jamás he tratado con él y que solo he visto por la tele también, ha hecho que me entren ganas de vivenciar una sesión así y pueda conocerlo. Es creativo la propuesta que das de sesión y me parece muy original y productivo el recurso que ofreces para crear el material para el aula. Vuelves a añadir alguna foto más y la redacción está muy bien, tu nota es un 9.

    ResponElimina
  2. Buenas Pablo,

    Esta entrada me ha gustado mucho, además nosotros no tuvimos la suerte de llevarla a la práctica, todo esto me ha dado un poco de envidia ya que me hubiera gustado y es un deporte que cuando lo he visto por la televisión en las olimpiadas me ha llamado la atención.

    Además, considero que la propuesta de sesión que ofreces es muy interesante y espero que te pueda ser útil a la hora de llevarla a la práctica en un futuro.

    Por último, creo que la forma de redactarla es clara, yo hubiera añadido alguna foto más por el hecho de que la cantidad de texto no sea tan monótona. Por todo esto considero que mereces un 8,75.

    ResponElimina
  3. Hola Pablo,

    Fins ací crec que és la teua millor entrada, bona estructuració i amb molta informació rellevant sobre l'esgrima que dona vida a la mateixa (bloc de continguts, materials de casa per a practicar-la, sessió). La proposta de sessió és fenomenal, si l'hagueres transformat en una fulla de sessió o hagueres documentat amb alguna font audiovisual ja seria de 10.

    9/10

    ResponElimina
  4. Esta entrada me ha parecido muy interesante ya que la esgrima es un deporte que nunca he practicado. Además, el hecho de contextualizar dicho deporte en base al currículum y a los cursos ha estado muy adecuado. A su vez, me han parecido estupendas las adaptaciones del material ya que, de este modo, el alumnado desarrolla la creatividad y se adapta a las diferentes necesidades. Asimismo, creo que las actividades que propones son muy interesantes y atractivas para el alumnado. En cuanto a la redacción, es atractiva y fluida, y sigue un orden totalmente lógico. ¡Mi puntuación es un 9,5! ¡Sigue así!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

El meu esport alternatiu

En el meu cas no he escollit un esport alternatiu, ja que l’esport que he triat ha sigut la pilota valenciana. Les raons per les quals he escollit la pilota valenciana han sigut les següents: La pilota valenciana és una de les senyes d’identitat de tots els valencians, ja que dins de la Comunitat Valenciana és un esport que es practica des de fa segles dins del nostre territori ja sigui en diferents variants com raspall, escala i corda, etc. Treballar la pilota valenciana en l’aula és molt important, ja que podem treballar la comunicació entre les persones que componen l’equip. També treballem habilitats bàsiques i més específiques de la pilota valenciana com pot ser per exemple alçar la pilota del sòl en el raspall. En aquest joc també podem treballar el respecte pels rivals i pel joc, ja que com sabem, la pilota valenciana és coneguda com un esport de cavallers, es a dir, quan un jugador tocava dos vegades la pilota, ell mateixa deia que l’havia tocada dos vegades, per a donar-

Trinquet upv

  El passat 29 de octubre, el grup blanc va poder assistir al trinquet que té la Politècnica. El trinquet em va semblar molt bonic ja que es un lloc, el qual em transmetia una espècie de tranquil·litat. La primera impressió que vaig tindre quan vaig entrar va ser que era un lloc que pareixia més gran que quan ho veia des de la tele. Per a mi el trinquet no em sembla ninguna novetat, ja que com vaig dir en la activitat 2, en el meu poble, Rafelcofer, tenim un trinquet, encara que no s’utilitza, no se me fa estrany que hi hagen per diferents parts, ja que al poble del costat, el qual es Bellreguard, tenen un dels trinquets més visitats de tota la Safor. Si ens centrem en la sessió, per a mi va ser avorrida, pel simple fet que jo no podia jugar, degut a una operació on tenia que estar en repòs durant 2 setmanes. Quan dic que va ser avorrida es deu a que jo veia a tots els meus companys jugant a la pilota, mentre jo estava fent sopa de lletres sobre pilota. El que m’haguera agradat fer h

Avaluació

En aquesta assignatura la podem diferenciar en dos apartats la teòrica y la pràctica. A nivell teòric ha sigut per a mi una assignatura molt pobra, ja que des de el meu punt de vista no hem res teòric que haja sigut interessant per a la nostra formació. No obstant això, supose que és degut a la situació actual que estem vivint, on han tingut que dividir els grups i reduir el temari. Si ens centrem en la pràctica podem veure que la pràctica ha sigut molt entretinguda i lúdica, ja que hem pogut practicar la pilota valenciana, l’esgrima, rugby, entre altres més coses.   Els mestres han estat bé, ja que ens han intentat fer les classes més entretingudes, no obstant això considere que deurien de haver fet una sessió tutoritzada per a dir-nos com hem de realitzar el treball de la UD de manera correcta, ja que tenim tantes assignatures i cadascuna ens diu una cosa diferent.   Els treball amb els companys durant les classes pràctiques com el treball per grups de treball ha sigut agrada